Гурток “Українське народознавство”
В океані рідного народу відкривай духовні острови
В.Симоненко
Мета гуртка:
-викликати інтерес дітей до національної культури, прищепити любов та повагу до українських державних і народних символів, оберегів, звичаїв, традицій;
-ознайомити учнів з багатствами культурної спадщини українського народу, народними традиціями, з минулим та сьогоденням;
-прищепити дітям любов до рідного краю,української мови, оселі, Батьківщини;
– розширити уявлення про народні промисли (вишивка, петриківський розпис, писанка);
-розвивати пізнавальну та творчу активність;
-виховувати почуття гордості за свій народ, повагу до національної культури;
-вчити дітей вишивати, витинати, розписувати за українськими мотивами, запам’ятовувати перли народної творчості;
-удосконалювати вміння дітей створювати художній образ;
-сприяти розвитку творчої думки кожного вихованця,не пригнічувати її самостійність;
-стимулювати бажання шукати виразні засоби для створення ігрового образу;
-збагачувати і активізувати словник дітей, монологічну та діалогічну мову;
-виховувати дбайливе ставлення до народних іграшок, костюмів, декорацій;
-розвивати пам’ять, мислення, увагу, уяву дітей;
-підтримувати бажання дітей брати активну участь у святах та розвагах, надаючи можливість проявляти себе, реалізувати свій творчий потенціал.
На сьогодні до числа найбільш актуальних питань освіти належить вивчення народознавства як науки про конкретний народ, особливості побуту і трудової діяльності, національний характер, психологію, світогляд, історико-культурний досвід, здобутки у галузі навчання й виховання, традиції та звичаї.
Народознавство розвиває у дітей моральні, патріотичні, естетичні, творчі задатки. Складно переоцінити виховну силу народної казки, пісні, вишиванки, що є найважливішими засобами розвитку соціального індивідуума нашого майбутнього суспільства.
Інтерес дитини до минулого батьків, бабусь та дідусів, до народних традицій є могутнім чинником розвитку повноцінної соціальної особистості, з високими життєвими принципами, духовними потребами. Бабусина казка, мамина колискова, дідусева сопілочка-це те, що залишилося у кожного з нас, що не тільки наповнює теплими спогадами про дитинство, але й формує стійкий зв’язок із рідним народом, його культурою.
Для реалізації завдань формування у вихованців знань з народознавства створено середовище, метою якого є забезпечення необхідними умовами для проведення занять.
На заняттях розглядаємо державну та національну символіку. Вона виражає доленосні події у житті української нації, держави, духовності. Символіка містить у собі важливий філософський, політичний, естетичний зміст.
Увесь виховний процес будується на основі функціонування української мови, шанобливого ставлення до національної гідності людини.
Намагаємось знайомити дітей з правилами ввічливого ставлення до рідних, поповнюємо знання про батьківський дім, який завжди теплий, привітний.
Вивчаємо українські народні ігри, які сприяють розширенню уявлень дітей про навколишній світ, розвитку кмітливості, логічного мислення та мають оздоровче, освітнє, виховне значення.
Важливою складовою роботи є збагачення знання дітей про український національний одяг, страви, що готують в Україні,бережливе ставлення до хліба.
Гурткова робота будується на взаємній співтворчості керівника та дітей, на їх дружбі, на визнанні самоцінності особистості дитини, на взаємодопомозі та зацікавленості в успішному результаті.
Проводимо квести та челенджі, які приносять дітям неймовірне задоволення.
Переконана, що духовні багатства нашої нації, зокрема мова, пісня, культура, ще мають безліч нерозгаданих таємниць, частинку яких може відкрити кожна людина.
Отже, будьмо справжніми патріотами, знайдімо ще не відкриті духовні острови на теренах сучасної України, щоб сколихнути світ своїми неймовірними шедеврами, адже вічні скарби століттями переливатимуться, мов коштовне каміння, у спогадах усіх жителів Землі!
Керівник гуртка МЕЛЬНИК Тетяна Василівна