Нетрадиційні форми організації освітньої діяльності на гуртку початкове технічне моделювання з елементами англійської мови

У практичній діяльності закладу позашкільної освіти мають враховуватися в першу чергу інтереси дітей, визначаючись з напрямами своєї діяльності паралельно з інтересами суспільства.
Спільна мета: задоволення інтересів підростаючого покоління, виявлення, підтримка та розвиток творчих здібностей вихованців, виховання позитивного ставлення до трудової діяльності. Все це реалізується кожним напрямом з урахуванням конкретного змісту їх діяльності.
Щодо організації дітей на заняттях гуртків науково-технічного напряму, зокрема початкового технічного моделювання, то значна увага повинна спрямовуватись на розвиток творчої особистості, її ініціативи та здібностей. Такі заняття мають викликати у дітей зацікавлення, спонукати до прагнення набуття необхідних нестандартних прийомів і оригінальних засобів.
У сучасному суспільстві вивчення англійської мови – це соціальна вимога часу. А коли ми даємо можливість здобувати дітям початкові знання з науково-технічної творчості разом з вивченням іноземної мови, то таким чином посилюємо їх інтерес, сприяємо гармонійному розвитку особистості.
Основними завданнями при цьому залишаються: – засвоєння початкових технічних і технологічних знань, отримання необхідного лексичного та граматичного матеріалу для спілкування під час занять англійською мовою; ознайомлення з елементами культури англомовних країн; – формування навичок роботи з різноманітними матеріалами та інструментами; – забезпечення здатності проявляти творчу ініціативу, вирішувати творчі завдання; – розвиток позитивних якостей особистості.
Як показує практика, гурткове заняття у своїй традиційній формі ні в якому разі не варто відкидати. Проте, все більше рекомендую використовувати пізнавально-творчі форми роботи, у ході яких діти свідомо включаються в експеримент, пошук, проект. У такому разі ми не просто викладатимемо предмет, а надамо можливість дітям аналізувати, узагальнювати, комбінувати, шукати, мислення, реалізувати себе.
Серед нетрадиційних форм організації освітньої діяльності в залежності від віку вихованців доцільно використовувати наступні: заняття-гра; заняття-подорож; змагання; сюжетно-рольова гра; бесіда з ігровими елементами; заняття-проект, заняття-вікторина, тощо.
Їх структура відмінна від традиційної. Саме тому це допомагає формуванню пізнавальних інтересів дітей, які безпосередньо беруть участь у занятті. Вони працюють колективно, що створює передумови для взаємодії, дає можливість для обміну цінностями, знаннями, враженнямаи, порівняння та узгодження різних точок зору.
У педагогічній практиці традиція і творчість – це слова-антоніми. Обоє належать педагогіці, але водночас як взаємодоповнюють, так і взаємозаперечують одне одного.
Кожна дитина – особистіть. І якщо вона обрала ваш гурток – ви не вправі її розчарувати. На вашому занятті вона повинна почуватися індивідуальністю, нехай не з миттєвими результатами, але позитивно налаштованою, вона має відчути себе «своєю», частинкою цілого.
Шведські вчені вважають, що неможливо знайти таку методику, яка б ідеально підійшла для всіх без винятку. До кожного свого вихованця треба знайти підхід, дослухатися до їх бажань, потреб, можливостей. При цьому варто залишатися нестандартним, вільним від стереотипів. Це складно. Подеколи нереально, але здійсненно.
У Будинку дитячої та юнацької творчості для занять ПТМ з елементами англійської мови вас чекаю на гуртках «АВС» та «SMILE»

 

You can leave a response, or trackback from your own site.

Leave a Reply